Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Πρόσωπα: Μαρίνα Ντουσάκη -Σχεδιάστρια μόδας



Η Μαρίνα είναι μία νέα κοπέλα , η οποία έχοντας αποδεχθεί τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στον επαγγελματικό τομέα, έθεσε ως στόχο να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα , όσο χρόνο κι αν της πάρει. Παρόλα αυτά , μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε γνωστή και οι δημιουργίες της μας υπενθυμίζουν ότι η ελληνική βιομηχανία ακόμα υπάρχει!!! 
1)Πότε ξεκίνησες να σχεδιάζεις ρούχα;
ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ....θα γνωρίζαμε λέει έναν πολύ σημαντικό άνθρωπο της τέχνης και της κουλτούρας, έχει αφιερώσει την ζωή του στα βιβλία, στα σχέδια και  στους μαθητές του...
-
 ΒΓΑΛΤΕ ΜΙΑ ΚΟΛΛΑ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΡΟΥΧΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ, αυτό είπε μόνο , για καλημέρα!
τι λέει ?αυτός ??? τι γυναίκα ???τι
 ρούχο ???? εγώ το τελευταίο πράγμα που σχεδίασα ήταν ένα σπιτάκι με μια καμινάδα 4χρονων.....ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΧΕΔΙΑΖΩ του απάντησα ,τότε ήρθε από πάνω μου και με ενημέρωσε πως θα καθόμασταν στην αίθουσα όσο χρειαστεί μέχρι να πάρει τα σχέδια όλων των μαθητών .... άγχος , ντροπή , και γέλια των γύρω ήταν αρκετά για να με κάνουν να νιώθω πως θα λιποθυμήσω ,μια στραβή γραμμή και ένα κυκλάκι για κεφάλι θυμίζοντας ζωγραφιά βρέφους , ήταν σίγουρα αρκετά για να κάνουν έξαλλο τον ζωγράφο μας , ΟΡΙΣΤΕ , ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΠΟΛΥ .....κ χαζογελούσα ειρωνικά ,τώρα όντως  προσπάθησες , μου είπε πολύ ευγενικά ... θα το κρατήσω , για να θυμάμαι πως ήταν το πρώτο σου σχέδιο ,αυτή ήταν η πρώτη φορά που έπιασα μολύβι για να "σχεδιάσω" ... και για να φτάσουμε στο τώρα, τα σχέδια μου είναι σαφώς καλύτερα και αυτός ο άνθρωπος πλέον είναι για μένα, καθηγητής, συγγενής, φίλος, πηγή  έμπνευσης, ο άνθρωπος που με πιστεύει, που μου δίνει δύναμη και με  έκανε να μη φοβάμαι να βγάλω την φαντασία μου στο χαρτί ,δεν ξέρω και δεν νοιάζομαι αν θα κάνω μεγάλη καριέρα μελλοντικά .....φτάνει που μέσα μου θα ξέρω πως προσπάθησα πραγματικά για κάτι που αγαπώ τόσο πολύ!

2) Έχεις σπουδάσει σχέδιο ή ήταν έμφυτο;
- Σπούδασα σχέδιο μόδας και STYLING και έπειτα βρέθηκα στο Παρίσι και στην καταξιωμένη σχολή ESMOD όπου και ολοκλήρωσα τις σπουδές  μου.

3) Ποιος πίστεψε πρώτος σε σένα;
-Ο καθηγητής μου!!!!!! αυτός ήταν που πίστεψε και πιστεύει ακόμα σε μένα, αυτός που με εφοδίασε με θάρρος, αντοχή και αισιοδοξία, αυτός που με κρίνει πιο αυστηρά κάθε φορά που κάνω λάθος και με επαναφέρει στην σωστή σκέψη ...έπειτα η αγάπη των γονιών μου, είναι τόσο μεγάλη και αληθινή .....που με κρατάει όρθια κάθε φορά.

4) Πάντως , είναι πολύ ενδιαφέρον να αναβιώσει η ελληνική βιομηχανία ρούχων. Εσύ πως  βλέπεις την κατάσταση στην Ελλάδα;
-Η οικονομική κρίση σίγουρα μπήκε στις ζωές όλων μας, κατέστρεψε όνειρα, και ψυχές, είναι σαν να είμαστε θεατές σε μια παράσταση με τίτλο "το ξεπούλημα της Ελλάδας" κάποιος αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς.. δεν μπορώ να σου πω όμως πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι, γιατί απλά δεν το γνωρίζω!! δεν ξέρω πως είναι στην απέναντι πλευρά ,ξεκίνησα σε περίοδο κρίσης, αποδέχτηκα το πρόβλημα και συνεχίζω ....θεωρώ πάντως πως είμαστε σε καλλιτεχνική εγρήγορση ...ένας καλλιτέχνης πάντα πρέπει να φλερτάρει με την θλίψη, την απομόνωση κ την καταστροφή ,επομένως τώρα είναι μια καλή εποχή για δημιουργία

5) Σε τι κοινό απευθύνεσαι;
-τα ρούχα μου απευθύνονται σε όλες εκείνες που αγαπάνε και σέβονται τον εαυτό τους..... γυναίκες με προσωπικότητα και ρομαντισμό !!

6) Με ποιον σχεδιαστή ταυτίζεσαι;
- δεν μου αρέσει ο όρος "ταύτιση" πιστεύω στην διαφορετικότητα του κάθε ατόμου ......θαυμάζω όμως την επαγγελματική πορεία του john Galliano..... υπάρχει μια μαγεία στα ρούχα του ...κάθε show του, μοιάζει με ταξίδι σε άλλες εποχές .......σε εποχές που μόνο αυτός έχει γνωρίσει !!!!απλά μοναδικός.....

7) Τι σκέφτεσαι όταν σχεδιάζεις;
Χιλιάδες σκέψεις υπάρχουν στο μυαλό μου καθημερινά , ακόμα και την ώρα που κοιμάμαι. Έτσι, είμαι σαν άνθρωπος, μόνιμα έχω μια εσωτερική εκνευριστική δεύτερη φωνή που δεν σταματάει ποτέ, για κάποιον περίεργο λόγο. Όμως όταν σχεδιάζω, σταματάνε όλα να λειτουργούν γύρω μου και μέσα μου.. Δεν ακούω τίποτα και κανέναν, είναι σαν να μην μπορεί  κανείς να με τραβήξει από αυτό που κάνω.. Φοβάμαι πως η κάθε κίνηση, η κάθε συζήτηση θα με αποσυντονίσει και θα μου κλέψει τις ιδέες!

8) Συνήθως, πόσο καιρό παίρνει για κάθε ρούχο να ετοιμαστεί , από το σχέδιο έως την εμφάνισή του στην αγορά;
Τα στάδια που ακολουθούν για τη διαδικασία είναι τα εξής. Σχέδιο, εύρεση υφασμάτων , υλικών και ό, τι άλλο χρειαστεί, πατρόν . Τέλος, ολοκληρώνεται με την παρέμβαση της μοδίστρας και το τελικό fitting. Για να βγει ένα ρούχο χρειάζεται περίπου 2 εβδομάδες !!!

9) Τι σε αγχώνει περισσότερο;
-Με αγχώνει όταν σκέφτομαι την ζωή μου, χωρίς τους ανθρώπους που αγαπώ πιο πολύ ......οι απλές καθημερινές στιγμές μαζί τους, μπορούν να μου διώχνουν κάθε στενοχώρια και φόβο .....επαγγελματικά ,με τρομάζει το να σταματήσω να έχω ΙΔΕΕΣ, τώρα πέφτω για ύπνο .....και βλέπω στο δωμάτιο χρώματα ,σχέδια, έχω την μυρωδιά των υφασμάτων, πολύ κοντά μου.. ακούγεται παρανοϊκό  ...... αλλά με κρατάει τόσο ζωντανή αυτή η μυρωδιά ! καταφέρνει κ κλείνει όλα τα κενά ......

10) Τα ρούχα σου κυκλοφορούν; Πώς μπορούμε να τα βρούμε;
 -Πρόσφατα έβγαλα την πρώτη μου ολοκληρωμένη collection με τίτλο "modern era in heels" φορέματα σε αυστηρές γραμμές, συνδυασμένα με στοιχεία παλιάς εποχής ,κ ρομαντισμού ....τώρα είμαι στην διαδικασία ολοκλήρωσης για την επόμενη.

--εύχομαι το περιοδικό σας, να είναι γεμάτο love,fashion

 χρώματα και αστερόσκονη όπως και οι ζωές σας! kiss

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου